SCOPUL PROIECTULUI
- formarea deprinderii de a mânca sănătos şi la ore regulate
- deosebirea alimentelor sănătoase de cele nesănătoase
- dezvoltarea capacităţii de comunicare şi relaţionare
- realizarea unor finalităţi educaţionale-postere, pliante, p.p.t.-uri, referate.
Evaluarea activităţilor proiectului s-a făcut pe baza unei fişe de evaluare .S-au punctat finalităţile educaţionale pe baza următoarelor criterii-originalitate şi creativitate, mod de abordare a temei proiectului, rigurozitate şi organizare în conţinutul prezentării.
- însuşirea unor deprinderi de bază în vederea unei alimentaţii echilibrate.
- realizarea unor preparate sănătoase, fără a se folosi nicio sursă de încălzire.
- realizarea unor referate şi prezentări power point pornind de la tema unei alimentaţii sănătoase ce se reflectă direct în modul de viaţă.
Tema abordată trebuie aprofundată şi transpusă în viaţa cotidiană, deoarece modul în care ne alimentăm este într-o mare măsură răspunzător de starea de sănătate a organismului nostru.
22 MARTIE - ZIUA MONDIALĂ A APEI
PROIECT EDUCAŢIONAL IMPORTANŢA ZONELOR UMEDE
Motivarea proiectului: Cunoaşterea importanţei zonelor umede si care sunt factori importanţi pentru :
- reglarea regimului apelor ca spaţii inundabile pentru preluarea debitelor care cresc brusc;
- stabilitatea microclimei;
- refugiu pentru intreţinerea speciilor de plante, animale, păsări;
- menţinerea echilibrului ecologic.
- conştientizarea copiilor şi adulţilor privind importanţa zonelor umede;
- stimularea copiilor pentru desfăşurarea de activităţi care să protejeze zonele umede;
- înţelegerea însemnătăţii evenimentului, funcţiilor şi valorilor zonelor umede;
- recunoaşterea plantelor, animalelor din zonele umede;
- cunoaşterea şi înţelegerea mesajului ecologic
- dezvoltarea abilitatilor de lucru in echipa
- elevi din clasele IX-XII;
- profesori
- parinti
- referate şi prezentări ppt.
- desene, postere, afişe, colaje.
Activitatea s-a încheiat cu o dezbatere ca a avut în centru ideea de IMPLICARE, RESPONSABILITATE şi RESPECT faţă de mediul înconjurător.Concluzia a fost una unanimă:dacă rămânem nepăsători la gravele probleme cu care se confruntă Planeta Pământ va trebui să ne găsim, într-un viitor mai apropiat sau mai îndepărtat o altă planetă care să ne suporte.
Elevii de la specializarea Resurse Naturale şi Protecţia Mediului au răspuns şi de această dată prezent şi plini de entuziasm şi dorinţa de a-şi aduce mica lor contribuţie la celebrarea "Zilei Mediului‘’ au înfrumuseţat şi ecologizat spaţiul verde din faţa şcolii , dând un plus de culoare şi prospeţime acestuia. 25 de elevi de la clasa cu profil Resurse Naturale şi Protecţia Mediului au fost mai aproape de natură şi au înţeles că gesturile minore, dacă sunt solidare şi consecvente pot schimba lucrurile în bine şi deprinderile sănătoase, o dată dobândite trebuie dezvoltate şi exersate.
După terminarea acţiunii de plantare, elevii participanţi le-au comunicat şi colegilor de la clasele a IX a care este importanţa acestor activităţi ecologice şi le-au explicat acestora că prin implicare şi grijă faţă de natură cu toţii vom contribui la fericirea acesteia.
Voluntariatul a constituit întotdeauna un bun prilej de a ne uni forțele pentru a avea un oraș frumos, curat și cu oameni gospodari. Implicarea noastră ca voluntari în activități de ecologizare ne-a făcut să devenim mai atenți față de problemele de mediu și să ne preocupăm mai mult de rezolvarea acestora.
Însă, voluntariatul este mereu o preocupare, mai ales când este vorba de instituția noastră și de parcul din curtea școlii. Nu multe licee se pot bucura de o oază de verdeață atât de frumoasă, dar este nevoie de o grijă permanentă față de această binecuvântare a naturii. Într-o atmosferă de voioșie și tinerețe în care elevi și cadre didactice, muncesc deopotrivă, școala noastră arată ca un loc în care domnește ordinea și curățenia.
Educaţia ecologică face parte din educaţia pentru viaţă, iar informarea şi formarea în acest domeniu ajută la dezvoltarea unor atitudini şi competenţe de care depinde calitatea vieţii noastre şi a mediului înconjurător.