INFORMARE
PROIECT „DIN GRIJĂ PENTRU MEDIU”
BUN PENTRU TINE, BUN PENTRU MEDIU!
SUBIECTUL: Deşeurile pe care le producem în fiecare zi. Reducerea cantităţii lor.
ACTIVITATEA DEZVOLTATĂ: Gândirea critică şi prospectivă, abilităţi de comunicare, capacitatea de analiză, creativitatea, spiritul de organizare, inteligenţa emoţională, inter relaţionarea, abilităţi practice.
OBIECTIVE: -Formarea şi cultivarea interesului şi responsabilităţii elevilor pentru problematica deşeurilor;
-Promovarea şi stimularea unor comportamente sănătoase faţă de elementele mediului înconjurător;
-Formarea şi consolidarea deprinderilor de colectare selectivă şi reciclare a deşeurilor;
-Stimularea creativităţii şi dezvoltarea spiritului competitiv şi inovativ, precum şi a muncii în echipă.
DEPRINDERI PE DURATA ACTIVITĂŢII ŞI PE TERMEN MEDIU ŞI LUNG:
- Înţelegerea şi utilizarea în mod corespunzător a unor termeni specifici activităţii de reciclare;
- Deprinderea de a citi etichetele de pe ambalaje pentru a înţelege din ce materiale sunt alcătuite acestea şi cum pot fi ele reciclate;
- Identificarea de soluţii la problemele de mediu cu care se confruntă în mod direct (curăţenie, colectare selectivă);
- Abilitatea de a face alegeri conştiente şi motivate în calitate de consumator, să utilizeze resursele în mod responsabil şi să recicleze;
- Receptivitate în dobândirea de cunoştinţe despre tipurile de deşeuri;
- Dobândirea unor abilităţi de comunicare şi exprimare a unor opinii şi idei originale privind reciclarea.
FORME DE ORGANIZARE A ACTIVITĂŢII: frontală, individuală, pe grupe mici.
TIPURI DE INTERACŢIUNE: profesor-elev, șelev-elev, în interiorul grupului.
INSTRUMENTE DE LUCRU: un săculeţ cu diferite tipuri de ambalaje, ambalaje cu etichete de certificare ecologică(eticheta FSC), 5 cartoane, creioane, flipchart, markere.
METODE ŞI PROCEDEE: jocul didactic, explicaţia, conversaţia, brainstorming, învăţare prin descoperire, metodă interactivă de grup: comunicarea rotativă, problematizarea, explozia stelară: reducerea deşeurilor (cine, unde, ce, când, de ce?
DESFĂŞURAREA ACTIVITĂŢII:1.Captarea atenţiei: Săculeţul cu surprize (joc didactic)
2.Ce sunt deşeurile? Concepte, clasificări
3.Să alegem produsele ambalate prietenos cu natura
- Să identificăm idei pentru reducerea deşeurilor
- Feedback
PRODUSE FINALE: postere cu răspunsuri la întrebări, postere cu îndemnuri referitoare la reciclare, sfaturi eco demne de urmat, fotografii.
PARTICIPARE: elevii clasei a-VII-a E(22 elevi), dirigintele clasei(prof.Doiniţa Aristotel)
Profesor Coordonator: Ștefana Stanciu