INFORMARE
PROIECT „DIN GRIJĂ PENTRU MEDIU”
LECŢIA 4 : FII ACTIV PENTRU UN VIITOR MAI BUN!
- Clasa a III-a B, prof. înv. Primar Cojocaru Elena
- 22 de elevi participanți la activitate
- Toate familiile au apreciat proiectul (22)
- Elevii au colectat carton și hârtie – 10 kg.
- Activități în care s-au implicat elevii și rezultatele calitative
Lecția s-a desfășurat conform pașilor propuși în manual.
A debutat cu jocul didactic „Ghicești și câștigi!”, elevii identificând și descriind diverse tipuri de deșeuri (ambalaje, caiete completate, reviste vechi). S-a discutat despre locul în care pot ajunge acestea și care este efectul lor asupra mediului.
Elevii învață cu ajutorul profesorului care sunt pașii corecți pentru managementul deșeurilor. Se explică termenii notați pe rând pe flipchart: reducere, refolosire, reciclare, recuperare, depozitare. S-au dat exemple edificatoare, astfel încât copiii să înțeleagă foarte bine fiecare pas în managementul deșeurilor.
A urmat o activitate practică de realizare a unui poster care să sintetizeze un management corect al deșeurilor de hârtie și carton. Ideile au fost diverse și modurile de abordare foarte interesante. Fiecare lider de grup a prezentat apoi succint ideea exprimată în afiș.
Copiii au primit provocarea de a fi ecovoluntari pentru mediu, dorind să găsească soluții raționale pentru utilizarea resurselor naturale, astfel încât să nu crească amprenta ecologică sau amprenta de carbon personală sau a familiei.
Pentru a înțelege mai bine aspectele privitoare la importanța deșeurilor și implicarea personală în managementul acestora, elevii au creat scurte povești cu eroi ecovoluntari despre drumul deșeurilor, de la sursă până la locul valorificării lor.
În finalul activității s-au sintetizat ideile pornind de la cuvintele cheie din poveștile copiilor: reciclare, voluntar, erou, refolosire, depozitare, recuperare, valoare economică etc.
Prof. înv. Primar Elena Cojocaru
Diseminare: https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1025500337602696&set=pcb.566802720370749&type=3&theater
Profesor coordonator: Emilia Ciomârtan