Prezentare si regulament LeAF

PROGRAMUL INTERNAŢIONAL “SĂ ÎNVĂŢĂM DESPRE ECOSISTEME ȘI PĂDURE”

(LeAF – Learning about Ecosystems and Forests)

PREZENTAREA ŞI REGULAMENTUL PROGRAMULUI 

 

CE REPREZINTǍ LEAF / “SĂ INVĂŢĂM DESPRE ECOSISTEME ȘI PǍDURE”?

Program mondial de educaţie pentru mediul înconjurător, prin care sala de clasă este ȋnlocuită cu natura, iar lecţiile de desfăşoară ȋn mediul natural.

  • Funcţionează în 28 de ţări din lume, cu peste 600 000 de copii/tineri.
  • Inițiatorul programului este Fundația de Educație pentru Mediu (FEE).
  • Operatorul mondial este reprezentantul FEE.
  • Operatorul naţional este reprezentat de CCDG, membru cu drepturi depline al FEE.
  • Coordonatorii zonali sprijină activitatea cadrelor didactice în derularea programului.
  • Programul este implementat în România începând cu  anul  2002, astfel:
    • în anul 2002 au fost ȋnscrise 50 de proiecte;
    • în anul 2007 – 1092 de proiecte din peste 300 de unitǎţi şcolare;
    • în anul 2008 – 1100 de proiecte din circa 400 de unitǎţi şcolare;
    • în anul 2009 – 1050 de proiecte din 438 de unităţi şcolare;
    • ȋn anul 2010 – 769 de proiecte din 375 de unităţi şcolare;
    • ȋn anul 2011 – 850 de proiecte din 361 de unităţi şcolare.
    • ȋn anul 2012 – 800 de proiecte din 344 de unităţi şcolare.
    • ȋn anul 2013 – 957 de proiecte din 419 de unităţi şcolare;
    • ȋn anul 2014 – 976 de proiecte din 429 de unităţi şcolare.
    • în anul 2015 – 837 de proiecte din 401 de unități școlare. 
    • ȋn anul 2016 – 737 de proiecte din 436 de unităţi şcolare.
    • ȋn anul 2017 – 978 de proiecte din 412 de unităţi şcolare.
    • ȋn anul 2018 – 800 de proiecte din 368 de unităţi şcolare.
    • ȋn anul 2019 – 819 proiecte din 329 de unităţi şcolare.
    • ȋn anul 2020 – 693 de proiecte din 292 de unităţi şcolare.
    • ȋn anul 2021 – 580 de proiecte din 281 de unităţi şcolare.
    • în anul 2022  677 de proiecte din 332 de unităţi şcolare;
    • În anul 2023  852 de proiecte din 362 de unităţi şcolare
    • În anul 2024 – 796 de proiecte din 366 de unităţi şcolare

SCOPUL PROGRAMULUI

  • Mobilizarea dascălilor să desfăşoare lecţii în natură – în pădure, ȋn parc etc.
  • Conştientizarea elevilor despre îndatoririle pe care le au faţă de natură şi societate, în contextul dezvoltării durabile, direct sau prin materiale vizualizate pe diferite site-uri.

OBIECTIVELE PROGRAMULUI

Programul încurajează dascălii şi elevii:Să experimenteze starea de a fi în natură, direct sau prin vizualizarea unor materiale online.

  • Să experimenteze starea de a fi în natură, direct sau prin vizualizarea unor materiale online.
  • Să coreleze lecţiile realizate în pădure cu cerinţele curriculum-ului şcolar.
  • Înţelegând natura/pădurea din această experienţă, să simtă recunoştinţă şi respect pentru biodiversitate, ceea ce le va influenţa acţiunile şi comportamentul în viitor.

CE ADUCE NOU PROGRAMUL:

  • Folosirea altor spaţii decât cel al şcolii pentru învǎţare: pǎdurea, parcul, grǎdina şcolii.
  • Educarea civică a copiilor – cu implicaţii în comunitate.

IMPLEMENTAREA PROGRAMULUI ŞI PARTENERIATUL CU CCDG.

Cadrele didactice vor parcurge următorii paşi:

  • Înscrierea în program, prin trimiterea pe email a formularului completat și  copiei chitanței de achitare a taxei de program. Prin completarea formularului, profesorii își dau acordul pentru folosirea datelor personale.
  • Derularea acţiunilor cu copiii/elevii, prin parcurgerea celor trei etape ale programului.
  • Trimiterea Raportului anual asupra activităţii către CCDG este obligatorie. Raportul trebuie să cuprindă prezentarea celor trei etape, fiecare însoţită de 2-3 fotografii care dovedesc implicarea elevilor. Materialul se realizează pe modelul pus la dispoziție de CCDG și se trimite prin pe email (Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.)  (până la 15 iulie 2025).

ETAPELE PROGRAMULUI:

Etapa de lucru în clasă cuprinde:

  • Constituirea comitetului de mediu (grupul de elevi participanţi la proiect)
  • Stabilirea locului de desfăşurare (pădure, parc, curtea şcolii)
  • Identificarea titlului proiectului (fiecare clasă alege un titlu reprezentativ). Cerinţă: titlul trebuie să cuprindă mximum cinci cuvinte şi să aibă legătură cu ideea programului – ecositeme, pădurea.

Etapa de lucru în natură/pădure presupune:

  • Deplasarea în pădure, parc sau alt spaţiu adecvat.
  • Realizarea activităţilor în natură:
    • Lecţie de geografie – Cunoaşterea pădurii
    • Lecţie de biologie – Ecosistemul pădurii
    • Lecţie de desen – Culorile pădurii
    • Lecţie de limba română – Descrierea pădurii
    • Lecţie de educaţie tehnologică – Utilizarea lemnului
    • altele.

Lecţiile interdisciplinare sunt cele mai indicate.

Etapa de evaluare. Activităţi posibile:

  • Realizarea unui album fotografic cu imagini din natură/pădure
  • Expunerea pe un panou a desenelor realizate în natură/pădure
  • Realizarea unui eseu cu temă dată, cu titlu la alegere
  • Selectarea şi premierea celor mai reprezentative lucrări
  • Şedinţe de cerc cu:
    • proiectare de film
    • prezentare de portofolii
    • citirea celor mai bune eseuri etc.

Sunt apreciate creativitatea, iniţiativa, implicarea. PE PARCURSUL ANULUI ȘCOLAR, PROFESORII COORDONATORI VOR PRIMI PE EMAIL MATERIALE AJUTĂTOARE. ACESTEA SE VOR REGASI POSTATE SI PE SITE – www.ccdg.ro

ATESTAREA

      • Fiecare profesor care trimite Raportul anual va primi un CERTIFICAT DE ATESTARE atribuit de FEE şi CCDG şi o DIPLOMA DE PARTICIPARE. Acestea vor fi trimise pe email, in interval de 30 de zile de la primirea raportului anual.
      • Profesorii care coordonează un proiect LEAF se pot ȋnscrie gratuit şi la Concursul Naţional PRIETENII PĂDURII, Concursul Naţional JURNALUL LeAF și/sau Concursul Naţional PANOUL LeAF, dacă ȋndeplinesc condiţiile impuse (vezi regulamentul concursului pe www.ccdg.ro).

RECOMANDĂRI:

Respectaţi cerinţele programului!

Proiectul se va referi strict la etapele impuse de program, fară a se propune un număr mare de activităţi, care n-au legătură cu acesta. Nu este important numărul acţiunilor, ci eficienţa acestora!

MULT SUCCES!

NOTĂ:

1.Documentele primite de la scoli (fise de inscriere, documentatii, rapoarte, chestionare etc.) se pastreaza in arhiva CCDG timp de doi ani.

2. Pentru postarea pe site a unor materiale de la activităţile din proiect, este necesar să primim de la dvs. declaraţia referitoare la protecția datelor personale. Pentru a simplifica lucrurile, se pot trimite comunicări simple, care sa cuprindă fotografii fără imaginea copiilor.

.

Ziua Verde a Eco-Scolilor din Romania

ANUNT ZIUA VERDE 2018 site

Plantați un copăcel de ZIUA VERDE A ECO-ȘCOLILOR DIN ROMÂNIA - 29.10.2024, la orele 12:00! În acest mod veți participa la ZIUA DE ACȚIUNE A VOLUNTARILOR CCDG, iar copiii / elevii vor înțelege importanța implicării directe în dezvoltarea spațiilor verzi de care avem atâta nevoie. Succes în activitatea dumneavoastră de apărători ai mediului!

separa 

sigla FEE
 separa

Despre CCDG

CCDG este o organizaţie neguvernamentalǎ ce furnizează programe educaţionale de calitate, în  scopul unui mediu sustenabil.

Obiectivul nostru este de a oferi programe care promovează relaţii durabile între copii, adulţi şi mediul înconjurător, realizând că educaţia eficientă trebuie să se extindă dincolo de sala de clasă şi că principiile de ecologie, justiţie şi egalitate trebuie să fie evidente la toate nivelurile societǎţii.

Ne gasiti si pe:

facebook: click aici....

Contact CCDG

  • CENTRUL CARPATO-DANUBIAN DE GEOECOLOGIE
  • Str. Barbu Lăutaru, Nr. 8, BL. 23, SC. B, Parter, AP. 56, sector 1, Bucureşti

    RELAŢII DIVERSE VOR FI SOLICITATE PRIN:

  • e-mail: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.
  • mobil: 0731.713.714

Adrese web pentru informații:

Alte site-uri ale CCDG:

Despre cookie click aici....

Please publish modules in offcanvas position.